PetCenter v pořadu Utajený šéf

Zajímá vás, jak to v PetCenter chodí? Jak vypadá běžný den v našich prodejnách a kdo jsou lidé, kteří u nás pracují? Pak rozhodně nevynechejte dnešní díl pořadu Utajený šéf!

Dozvíte se, jak se s běžnými úkoly popral náš ředitel. Jak se mu zamlouvala změna vizáže i činností? Jak se mu spolupracovalo s kolegy? A co přinesla tato zkušenost pro PetCenter?

To uvidíte už dnes od 20:20 na TV Nova!

Po odvysílání pořadu Utajený šéf se vyrojila spousta dotazů a připomínek ze strany zákazníků. Všechny jsme pečlivě prošli a na ty nejčastější se zeptali přímo šéfa, Dalimila Čecha. 

V souvislosti s vysíláním pořadu se objevily dotazy zákazníků, zda skutečně chcete prodávat zvířátka za každou cenu i nezkušeným chovatelům. Jak je to podle vás? Skutečně byste, jak bylo naznačeno v pořadu, prodal křečka těm klukům bez vybavení?

Pořad Utajený šéf byl svým zaměřením udělán scénáristy a tvůrci jako show, která má diváky pobavit. Ukázat, kterak manažer nezvládne práci svých podřízených, a že vlastně nadřízený obecně je neoblíbená postava. S touto myšlenkou byl pořad i stříhán, aby diskuzi vyvolal.

PetCenter brunduk

U situace s křečkem je role PetCenter přesně taková, že pokud přijde nezkušený chovatel, náš odborný personál zákazníkům vysvětlí specifika chovu, popíše rozdíly mezi různými druhy křečků včetně jejich náročnosti, doporučí vhodné vybavení a vůbec se ujistí, že křeček je pro toho zákazníka vhodný domácí společník. Prozákaznický přístup je princip, který v našich prodejnách razím celou dobu a na kterém trvám i po odvysílání pořadu. 

Říci zákazníkovi, že o zvířeti nic neví, a tak mu ho neprodáme a nebudeme se s ním dál bavit, je jeden extrém. Prodat zvíře komukoliv bez potřebného vybavení a znalostí druhý. My nechceme ani jedno. Naším cílem je zákazníka informovat a pomoci mu se vším potřebným, což přesně může v našich prodejnách očekávat. 

Jak jste to myslel s předváděním zvířátek dětem? Vždyť vyndávat zvíře tam a zpátky je pro něj velký stres, nehledě na to, že mu děti nezkušeným zacházením mohou ublížit.

Spousta dětí si doma přeje mít psa nebo kočku – závazek na několik let s každodenní péči. Často se tak v prodejnách setkáváme se zákazníky, kteří si přijdou pro své dítě pořídit méně náročné zvířátko, aby dítě učilo základním návykům každodenní péče již od mala. Křeček, králík, morče, andulka – to jsou typičtí představitelé pořizovaných zvířátek pro děti. Nebojí se to naše dítko ale vůbec králíčka pohladit? Není lepší mu ještě v prodejně vysvětlit, jak ho brát do rukou, jak ho přenášet, jak s ním manipulovat? Tedy právě naopak v prodejně dítku a rodičům naše zkušenosti předat, abychom zvířátkům zajistili správné zacházení.

žako Rozárka

Podle komentářů by se mohlo zdát, že v našich prodejnách stojí davy dětí a zvířátka mezi nimi nekontrolovaně kolují. Naše nejčastěji prodávané zvířátko – křeček džungarský – mě dovedl k pohledu do statistik na čísla (ano, čísla patří k mé každodenní práci). Křečka jsme v květnu prodali v průměru 6 kusů na prodejnu za celý měsíc. I kdyby všichni křečci byli prodáni jako zvířátko pro dítě, tak můj záměr – dítě naučit s křečkem před koupí zacházet – rozhodně neznamená, že zvíře bude vytahováno několikrát za hodinu ze svého domečku v ubikaci. A v případě ostatních druhů zvířat ještě méně, a to stále pod dohledem personálu na prodejně. 

Zákazníci si v komentářích stěžují na stav zvířat na prodejně. Mají málo vody, zaměstnanci se o ně řádně nestarají, mnoho zvířat je namačkáno v malé ubikaci… Co proto děláte?

Péče o zvířata je pro nás absolutní priorita. Začíná i končí tak den každého zaměstnance v prodejně, která živá zvířata má. Každý z nových zaměstnanců, kde většina z nich má doma svého vlastního mazlíčka, dostává základní informace v průběhu tříměsíčního procesu adaptace od svého nadřízeného a k tomu zpracovaná pravidla pro péči o jednotlivé druhy zvířat. Dále máme propracovaný systém školení včetně akreditovaného kurzu Chovatel se zaměřením na péči o zvířata v zooprodejnách a zájmových chovech, který zaměstnanci mohou využít.

Huhubamboo domeček

Zkrátka vše se okolo živých zvířat v prodejnách točí a jsou to právě zaměstnanci, kteří jak bylo vidět v Utajeném šéfovi, mají zvířata opravdu na prvním místě. Po celou dobu otevíracích hodin prodejny je u zvířat přítomen náš zaměstnanec, který stav vody v misce kontroluje a průběžně doplňuje. Samozřejmě se mohou stát nejrůznější náhody. Dva hrající se králíci mohou svou misku s krmením převrhnout, zákazník si jí všimne dříve něž zaměstnanec a hned se objeví informace, že zvířata v PetCenter držíme hlady. S rozvojem sociálních sítí je vše rychlejší, občas ale narážíme i na opakované příspěvky z dřívějších měsíců či let. 

 Naše prodejny jsou pod neustálým dohledem několika kontrolních institucí včetně veterinárních kontrol. Navštěvují nás na území celé ČR a nejsou předem nahlášeny. Z výsledků těchto kontrol ale mohu konstatovat, že je o naše zvířata v prodejnách opravdu dobře postaráno. Prověřujeme také všechny informace od zákazníků – tedy jakékoliv podezření, že někdo ze zaměstnanců se o zvířata nestará správě, je prověřeno nejen ze strany vedoucího prodejny, ale také oblastním manažerem a provozním ředitelem. Tento stav je u nás samozřejmostí a fungoval i před zveřejněním pořadu Utajený šéf. 

Zvířata na našich prodejnách jsou umístěna v ubikacích, které nejsou pro potřeby PetCenter záměrně zmenšovány či nijak upravovány. Používáme stejné vybavení prodejen jako další řetězce včetně těch zahraničních. Množství zvířat umístěných v přechodných domovech není nad-dimenzováno, vše podléhá přísným normám. Zvířata jsou na prodejnu zavážena v pravidelných týdenních intervalech – opět kontrolním úřadem speciálně schváleným vozidlem pro převoz zvířat. 

křečci Olympia Brno

V roce 2016 jsme také vyhlásili den STOP MNOŽÍRNÁM a s touto iniciativou pravidelně informujeme veřejnost. Za sebe bych si přál, aby stejné podmínky a stejnou péči měla zvířata u všech chovatelů. Pokud mne dnes dítě bude žádat o koupi křečka a já se svěřím do péče internetu, tak mimo jiné narazím na anonymní prodejce, kteří si chovem např. křečků přivydělávají v rámci vedlejší činnosti. Schválně jsem do všemocného gůglu zadal heslo prodám křečka a mezi výsledky jsem našel: prodám 30-40 křečků z chovu naší malé dcery…. prodám křečky a na fotce 10 křečků v plastové krabičce atd. Tedy subjekty bez patřičného oprávnění, možná i bez potřebných znalostí, bez veterinárních kontrol atd.  Přesto všechno si netroufnu tvrdit, že všichni křečci nabízení na internetu pochází od množitelů a je s nimi špatně zacházeno či jsou chovány v nevhodných podmínkách. 

 Bývalí zaměstnanci si stěžují na malé platy a podmínky na prodejnách. Prý za ty peníze měli spoustu práce a nezáleželo na tom, jak se starají o zvířata, nebo jestli mají zkušenosti. Prioritou prý nebyl stav zvířat, ale tržby. Jak to je?

V řadách našich zaměstnanců najdeme především milovníky zvířat, což bylo vidět i v pořadu Utajený šéf. Co kolega na prodejně, to majitel hned několika domácích mazlíčků. Práce v maloobchodě je náročná již sama o sobě, každodenní práce se zvířaty o to více.  Myslím, že v posledních letech jsme na centrále pro motivaci zaměstnanců udělali kus práce. Kromě platu mají zaměstnanci také bonusovou složku mzdy – podle výsledku obratu prodejny, soutěže mezi prodejnami, mezi regiony, mezi jednotlivci – zkrátka kromě základní složky mzdy si mohu vydělat navíc několik tisíc korun. Kromě toho to jsou stravenky, výlety do výrobních zařízení našich dodavatelů, cesta na zahraniční výstavy, odborná školení a kurzy a snad nejoblíbenější benefit – výrazná zaměstnanecká sleva po celý rok.

snídaně PetCenter

Samozřejmě to není práce pro každého. Stane se, že si ji zaměstnanci představují jako celodenní hraní se zvířátky bez nutnosti se starat o prodejnu nebo zákazníky. O to víc si ceníme těch, co s námi zůstávají, a dáváme jim možnost kariérního růstu. 

V prodejnách máme kolegy, kteří jsou u nás zaměstnáni již od roku 2002 (první prodejna byla otevřena v roce 2000 – tedy téměř od začátku). Přes 70 kolegů u nás pracuje déle než 5 let a dle jmen to jsou kolegové, které jsem měl možnost několikrát v prodejnách potkat – odborníci na akvaristiku, teraristiku, majitelé chovatelských stanic psů i koček. Tedy opět odborníci na zvířecí říši.

Nejen o blaho zvířat, ale i zaměstnance se stará 10 oblastních manažerů. Přitom 8 z nich dříve pracovalo v PetCenter jako vedoucí prodejen – je jim tak velmi dobře známa každodenní práce se zákazníkem, zboží i živými tvory. Jsou tak pro kolegy v prodejnách těmi opravdovými parťáky. PetCenter Žilina