Reklamace prodejny
Tento dokument vydává společnost PetCenter CZ s.r.o., se sídlem Těšnov 1059/1, Nové Město, 110 00 Praha 1, IČO: 44797273, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 6648 („PetCenter“).
Tento dokument obsahuje přehledné informace pro uplatnění reklamací zboží koupeného od společnosti PetCenter v prodejně PetCenter v České republice. Podrobnější informace o právech spotřebitele jsou obsaženy v občanském zákoníku.
Právo na uplatnění reklamace a jak reklamace probíhá
Reklamovat můžete zboží, které:
- bylo vadné v okamžiku jeho převzetí z Vaší strany (přičemž projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí spotřebitelem, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje), nebo
- si po záruční dobu neuchovalo své funkce a výkonnost (záruka).
Lhůta pro uplatnění reklamace zboží vadného při převzetí
Spotřebitel může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Vezměte však na vědomí, že s výjimkou záruční reklamace (viz níže) se za vadu zboží považuje pouze taková vada, kterou mělo zboží již v okamžiku převzetí z Vaší strany. Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. Zjistíte-li tedy na zboží vadu a rozhodnete-li se zboží reklamovat, doporučujeme s reklamací neotálet.
Záruční reklamace
Je-li na obalu zboží uvedena doba použitelnosti zboží, trvá do uplynutí této doby záruka. V záruce je zboží rovněž v případě, že společně s ním Vám PetCenter dodalo záruční list; v takovém případě trvá záruční doba po dobu uvedenou v záručním listu. Na zboží se vztahuje záruka rovněž v případě, že ohledně tohoto zboží byla ze strany PetCenter výslovně deklarována v reklamě v okamžiku koupě. Jestliže PetCenter nedeklarovalo záruku na zboží žádným z uvedených způsobů, na zboží se neposkytuje záruka; v takovém případě je možné reklamovat pouze zboží, které bylo vadné již v okamžiku převzetí z Vaší strany.
Vyskytne-li se na zboží vada v záruční době, můžete jej před uplynutím záruční doby reklamovat. I zde platí, že opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním není vadou.
Kde uplatníte reklamaci
Reklamaci můžete uplatnit v kterékoli prodejně PetCenter v České republice. K reklamaci přineste reklamované zboží a účtenku od něj.
Při reklamaci můžete (jste-li spotřebitel) dle své volby požadovat buďto:
- dodání nové věci bez vady, nebo
- opravu věci.
Jestliže je však Vámi zvolená varianta neproveditelná, nebo ve srovnání s druhou variantou nepřiměřeně nákladná, je PetCenter oprávněno vyřešit Vaší reklamaci druhým z uvedených způsobů.
V případě uplatnění reklamace na prodejně PetCenter s Vámi pracovník prodejny reklamaci sepíše a vydá Vám písemné potvrzení, ve kterém uvede datum uplatnění reklamace, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace požadujete a Vaše kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
Vaše reklamace bude vyřízena do 30 dnů ode dne jejího uplatnění. O vyřízení reklamace budete vyrozuměni, zpravidla formou sms, telefonického hovoru, nebo e-mailem.
V případě, že PetCenter stejné nové zboží již nemá, nebo jej nelze opravit, a PetCenter tedy nebude moci vyřídit Vaší reklamaci některým z výše uvedených způsobů, máte právo buďto na přiměřenou slevu z kupní ceny (je-li vada nevýznamná), nebo odstoupit od smlouvy (je-li vada významná).
Reklamace živých zvířat
I v případě, že si na naší prodejně zakoupíte živé zvíře, máte právo reklamovat jeho vady, které se projeví v době dvou let od převzetí. Musí se však, stejně jako u ostatního zboží, jednat o vady, které mělo zvíře již v okamžiku převzetí z Vaší strany. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí spotřebitelem, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
Odpovědnost za vady se nevztahuje na:
- chování a projevy, které jsou pro daný druh běžné (např. plachost, hlasitost, teritorialita),
- zdravotní komplikace způsobené nevhodným zacházením, stresem, nesprávnou výživou nebo zanedbanou péčí,
- případy, kdy byl kupující na stav zvířete výslovně upozorněn a souhlasil s koupí za sníženou cenu (např. u zjevných vad),
- alergické reakce osob ve společné domácnosti,
- nedodržení doporučené karantény nebo aklimatizačního režimu.
V případě dotazů ohledně reklamace se na nás můžete obrátit také:
- elektronickou poštou na adrese info@petcenter.cz
- telefonicky na telefonu: 228 884 900
Reklamační protokol naleznete zde.
1. 9. 2025
PetCenter CZ s.r.o.